Malowanie proszkowe to jedna z specjalności Naszej firmy. Automatyczna lakiernia proszkowa oferuje usługi w zakresie lakierowania proszkowego. Zapewniamy wysoka jakość i krótkie terminy realizacji. Linia lakiernicza zbudowana jest przez Duńską firmę IDEAL-LINE.
Stała kontrola procesu mycia, fosforanowania i suszenia detali zapewnia idealne przygotowanie powierzchni dla procesu malowania proszkowego. Płukanie w wodzie DEMI zapewnia wieloletnią trwałość powłoki. Lakierujemy detale w różnej kolorystyce i odmianach powłok. Maksymalne wymiary elementu do lakierowania 900x700x300 mm. Lakierujemy detale ze stali , stopów aluminium i cynku.
- Przygotowanie powierzchni
W przygotowaniu powierzchni oferujemy fosforanowanie żelazowe , które sprawdza się w większości przypadków.
Posiadamy 4 strefy natryskowe :
- Strefa otłuszczania i fosforanowania w temperaturze 45 o C ,
- Strefa wstępnego płukania woda demineralizowaną ,
- Strefa płukania ostatecznego woda demineralizowaną ,
- Strefa nakładania dodatkowej powłoki – pasywacja , stosowana przy malowaniu detali z aluminium,
- Suszenie
Po przejściu przez strefę przygotowania powierzchni , detale muszą być dokładnie osuszone , dzieje się to w konwekcyjnym piecu do suszenia. Temperatura 1000C , oraz odpowiednio długi czas przebywania w piecu sprawia ,że detal po wyjściu jest suchy i dobrze przygotowany do procesu lakierowania. Detale cały czas od zawieszenia na przenośniku do ich zdjęcia po malowaniu nie są dotykane , co w pełni zapobiega przed osadzaniem się na ich powierzchni niepożądanych substancji lub zanieczyszczeń.
- Lakierowanie
Detal już suchy , dzięki przenośnikowi wprowadzany jest do automatycznej kabiny lakierniczej. Kabina wyposażona jest po dwa , znajdujące się po obu stronach kabiny pistolety automatyczne . System nakładani proszku jaki posiadamy to system TRIBO. Strefa napylania proszku wyposażona jest w cyklonowy system odzysku farby proszkowej.
- Utwardzanie
Utwardzanie napylonej farby to ostatni etap lakierowania. Odbywa się ono w piecu w temperaturze około 180 0 C, proszek zostaje stopiony a następnie ulega polimeryzacji stając się właściwa powłoką lakierniczą.
Detale po wyjściu z pieca i ostygnięciu przechodzą kontrolę jakości a następnie są pakowane.